På mellemtrinnet skal der fortsat være fokus på talforståelse og regnestrategier. Derudover er det være vigtigt, at man arbejder systematisk og målrettet med matematiske ord og begreber. Den øgede tekstmængde kræver et særligt fokus på forskellige problemløsningsstrategier i undervisningen
Fokusområder
Alle elever i 4.-6. kl. skal møde undervisning, der understøtter den matematiske opmærksomhed og målrettet og systematisk arbejder med fokusområderne
Talkendskab og talforståelse
Regnestrategier
Kommunikation, sproglig udvikling og problemløsningsstrategier
Digitale teknologier
I vedhæftede SKEMA er en oversigt over det særlige fokus på mellemtrinnet og hvordan man på klassen kan og skal støtte op, hvis elever er i vanskeligheder inden for disse centrale områder. Hvis eleven fortsat er i vanskeligheder efter en særlig opmærksomhed på klassen, inddrages samarbejdspartnere og elevens fortsatte udvikling skal drøftes med forældrene samt på eventuelle stafetlogmøder.
Derudover er der inde i fokusområderne inspiration til hvordan man kan arbejde med de enkelte områder.